حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها

اشتغال زایی با چاشنی گردشگری

  • کد خبر: ۵۹۸۸
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
اشتغال زایی با چاشنی گردشگری
نگاهی به آمار و ارقام موجود در حوزه گردشگری با تمرکز روی بحث اشتغال زایی

مریم محبی- این روزها به هر جای دنیا که نگاهی بیندازیم و فعل و انفعالات آن را از نظر بگذرانیم، تکاپوی همگانی و خرد و کلانی را خواهیم دید که هدفش سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی است آن هم از راه گردشگری. اینکه در سال 2019 شعار «گردشگری و شغل، آینده ای بهتر برای همه» انتخاب شده نیز خود نمایانگر نقش کار و کارآفرینی در بهبود و پیشرفت این حوزه است.قرار گرفتن در هفته گردشگری بهانه‌ای شد تا نگاهی بیندازیم به آمار و ارقام موجود در این باره و جایگاه بحث اشتغال زایی در آن.

 

محبوب و منفورترین‌های عرصه گردشگری

مدتی پیش بود که یک شرکت انگلیسی که در زمینه تحلیل بازارهای جهانی فعالیت می کند، تحقیقی را درباره دیدگاه کشورهای مختلف نسبت به گردشگران خارجی انجام داد که نتایج جالبی به بار آورد:

 

ژاپن

بهترین گردشگران دنیا ژاپنی ها هستند. توریست های ژاپنی از نظر کشورهای فنلاند، فرانسه، آلمان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند بسیار محبوب هستند و شاید جالب باشد بدانید که علت این محبوبیت هم برمی گردد به همان فرهنگ بارز ژاپنی ها که قاعدتا با نظم و احترام آمیخته شده است.

 

استرالیا

بعد از ژاپنی ها استرالیایی ها نیز گردشگران محبوبی به شمار می روند .

 

انگلیس

نزدیک به نیمی از مردم اسپانیا، گردشگران انگلیسی را بدترین توریست ها معرفی کرده اند

چین

از نظر بیشتر کشورهای آسیایی چینی ها گردشگران محبوبی نیستند

عربستان سعودی

بیشترین نگرش منفی در منطقه خاورمیانه درباره گردشگران عربستان سعودی است

روسیه

شهروندان دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ نیز گردشگران روس را در صدر فهرست بدترین توریست ها قرار داده اند

آلمان

تقریبا از نظر همه کشورهای اروپایی آلمانی ها گردشگران خوبی نیستند

 

ارکان صنعت گردشگری در سال 2019

دیجیتالی کردن فرآیندهای گردشگری

ترسیم مدل های کسب وکار جدید

تعریف سفرهای ارزان تر و ایجاد تغییرات اجتماعی

 

190 میلیون نفر

یکی از عللی که باعث شد تا در شعار امسال بحث اشتغال زایی مطرح شود، میزان بیکاری جهانی بود. مطابق با اطلاعات سازمان بین المللی کار، میزان بیکاری در جهان در سال 2018 به بیش از 190میلیون نفر رسیده است.

 

10درصد

گردشگری به طور مستقیم باعث ایجاد 10درصد از مشاغل جهان شده است. آماری که با توجه به ظرفیت های موجود در این حوزه، قابل توجه نیست. به دلیل همین ظرفیت موجود، در سند 2030 یونسکو (اهداف توسعه پایا) سهمی برای آن در نظر گرفته اند.

 

4000 پروژه

طی 2سال گذشته بیشتر از 4000پروژه عمرانی در حوزه مرمت، احیا و بهره برداری از اماکن و آثار تاریخی و فرهنگی اجرا شده است که بیشتر از 25هزار نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است.

 


ایــران ارزان ترین کشور برای سفر

امن ترین کشورها برای سفر

ایسلند

عمان

 

میزبان های هر ساله

هر سال هم‌زمان با روز جهانی گردشگری، یکی از کشورها از سوی مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری با پیشنهاد شورای اجرایی این سازمان به عنوان میزبان برگزاری این رویداد انتخاب می‌شود و علاوه بر این، با توجه به محوریت مد نظر برای تمرکز بیشتر روی آن، شعاری نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. امسال، هند میزبان این نشست سالانه بود با شعار گردشگری و مشاغل، آینده‌ای بهتر برای همه. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که تا به امروز کدام کشورها از مزیت بیشتری در حوزه گردشگری برخوردار بوده‌اند و شعار سالشان چه بوده است.

 

دست به دست هم برای اشتغال زایی

تحقق شعار امسال و مانور بیشتر روی بحث اشتغال زایی کلی جای بحث دارد. با این حال، بد نیست برای آگاهی از آنچه که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا به حال مد نظر داشته و طبق گفته های خودش تلاش دارد تا همچنان آن ها را سرلوحه کار خود قرار دهد نگاهی به موارد زیر بیندازید.

افتتاح و راه اندازی موزه های دولتی و خصوصی در کشور.
(این اتفاق در دولت دوازدهم با 10درصد رشد همراه بوده است)
نگهداری از آثار تاریخی از طریق به کار گیری نیروهای زبده و فناوری های به روز
(تعداد بناهای واگذار شده به بخش خصوصی در دولت دوازدهم که به بهره برداری دائم رسیده 17بناست. این رقم نسبت به دولت قبل 100درصد رشد داشته است و موجب اشتغال مستقیم
1351 نفر/روز شده است.)
باستان شناسی و در محوریت قرار دادن بیشتر باستان شناسان
ایجاد استارت آپ های مرتبط
طراحی بازی ها و برنامه های مرتبط با میراث فرهنگی
افزایش مشارکت های مردمی و ایجاد تشکل های مردم نهاد

 

این بار بلوچستان

پنجم تا دوازدهم مهرماه روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری است. حتما اتفاق خوبی است که امسال روز جهانی گردشگری خارج از پایتخت و در استان سیستان و بلوچستان برگزار شده است. در کنار این نام گذاری مزیت ها و شرایطی نیز برای استفاده بهتر از ظرفیت های موجود در این استان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال هتل ها و مراکز اقامتی استان نیز طی هفته گردشگری برای مهمانانی که وارد این استان می شوند 50 درصد تخفیف در نظر گرفته اند.
علاوه بر این، برنامه های زیر نیز در دستور کار قرار دارد تا طی این هفته محقق شود.

بازدید رایگان و نیم بها از تمام موزه های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
افتتاح پروژه های گردشگری
تجلیل از فعالان، سرمایه گذاران و کارآفرینان صنعت گردشگری
برگزاری جشن ها، نمایشگاه ها و گردهمایی در همه استان ها

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->